fredag 29 augusti 2008

Ingen hit med migrän på Formexmässan

Så var det dags för Formex på Älvsjö igen då.
Man måste ju gå dit för att hänga med i trenderna vad gäller allt inom inredning och stil.
Det är ju bara det att det är nästan samma saker varje gång man går dit...men går man inte så kan man ju missa något såklart... ;)

Väl inne på mässan efter 30 minuters letande av parkering var det några små snubbar som satt innanför mina 2 stackars tinningar och tryckte ut sylvassa nålar.

Tjong !!! Migrän !!! *suck*.... Typiskt när man ska gå på mässa...
Det var bara att bita ihop med tårar i ögonen och suddigt synfält.
Klarade av 2 timmar, sen var det bara att dra hem igen.
Vickis ringde och frågade var jag var eftersom hon glömt nycklarna hemma.
Jag skyndade mig. Danne släppte av mig på Rosenlundsgatan och frågade om jag hade hemnycklar. -Självklart, jag känner de i botten på min väska...

Väl hemma med Vickis sittande utanför ytterdörren och jag ska ta upp mina nycklar så är det bara butiksnycklarna på knippan....*puh*

Bara att åka till butiken på Kungsholmen och hämta Dannes hemnycklar... Jag med min migrän...
Alltid samma visa med slarviga jag...

Innan vi drog iväg till Formex så besiktigade vi vår kära "tuk-tuk" borta i Högdalen...

Den fick ENDAST en enda anmärkning denna gång. Kullager eller vad det nu var...
Verkstadskillarna bara garvade åt vår bil, och jag kan ju inte mer än instämma, den ser ju för j***a rolig ut...
Danne har "hajpat" upp den lite med flames från Thailand, fejkade skotthål från Dick i Enskede och en vadderad guldratt från Claes Ohlsson.
Kan det bli mer lyxigt än så ?! *ha ha*

Imorgon ska jag möta Mimmi utanför hennes port kl. 10.00... PIP !
Då bär det av till svampskogarna...varken hon eller jag är helt 100 när det gäller hälsan, men ut ska vi i alla fall.
Vi kan ju missa "Herr Kantarell" och "Farbror Karl-Johan" annars...

Inga kommentarer: