söndag 17 augusti 2008

"Det regnar här i Stockholm idag....."

Barnen blev överförtjusta när de upptäckte att det bodde 3 hundar i hyrtten bredvid Anne-Lie och Erikas hytt. STOOOOOOORA...



Ute på däck eftger middagen på Galaxy. Övre raden : Jag, Vickis, Anne-Lie. Nedre raden : Busfröna Erika och Wille...

-----------------------------------------------------------------------------




Åboresan med nya båten Galaxy var helt ok,men inte mer.
Resan i sig var jättekul men båten var inte helt 100 när mna är bortskämd med Birka Paradise.
Det var som jag trodde, nästan bara barnfamiljer...lugnt och städat.
Inte alls mycket folk på diskoteket och en massa fylla.

------------------------------------------------------------------------------------
Däremot så träffade vi lite underliga kufer uppe på diskoteket, en fotfetisch som följde efter oss och trodde att han skulle få komma in i Anne-Lies hytt, han stod utanför bra länge innan han förstod att han inte hade något att hämta där.
Och så en 35-årig "postkille" som åkte helt själv på båten utan packning.
Han brukade tydligen dra iväg lite då och då helt allena.
Förkärleken till fylliga kvinnor framgick i en händelse han berättade för oss.
I en rulltrappa fick han ögonkontakt med två mulliga tjejer...han tänkte i sitt stilla sinne att "-De två ska jag ha sex med...!!! Det skadar ju inte att fråga..."
Tänkt och gjort gick han fram till de båda och gav sitt förslag...
"-Jag såg er i rulltrappan och ni attraherar mig så otroligt mycket, vill ni följa med mig och ha sex ?"
Detta skamliga förslaget resulterade i att polisen stoppade honom på Hornsgatan, eftersom de 2 fylliga tjejerna hade ringt polisen och anmält sextrakasseri.

Då är frågan... Är det sextrakasseri....eller är det bara ren ärlighet och ska man känna sig smickrad av honom ?
-------------------------------------------------------------------------------------


Det stank det piss i vår korridor så det blev till att hålla för näsan varje gång vi gick förbi.
Hytterna var lite halvtrånga, inget kylskåp, liten dusch...Birka = Bättre.
Buffén på båten var helt ok...

De bamsestora musslorna på buffén var supergoda, men jag hade önskat att de inte hade haft curry på de.
Det jag undrar dock är om det var de som orsakade mitt magont jag dragits med nu sedan middagen i torsdags.
Jag har fortfarande superont i magen och tvingas äta värktabletter för att sova.
Kanske måste gå till farbror Lennart Doktor imorgon o det fortsätter på det här viset.

Idag ska vi på barnkalas till Isabelle, min älskade guddotter som är ett riktigt busfrö.
Syrran har bjudit ca 40 gäster till "Lillkråkans" kalas...och så råkar det ösregna så man inte kan duka ute...Kul...njae...det blir till att trängas inomhus med allt vad det innebär med högljudda tjocka släkten...
Jag tror jag tar med hörselskydden annars sprängs väl trumhinnorna redan efter 5 minuter kan jag tänka mig.

Nä... nu ska jag väcka sjusovarna så man kommer iväg någon gång...

C YA !!!!!

Inga kommentarer: