onsdag 20 augusti 2008

Skolstart för barnen

I måndags var det dags för skolan igen.
Vickis har längtat och längtat....och...längtat...Hon önskar helst att det inte fanns några lov alls.
Hon fullkomligt ÄLSKAR skolan. Den sociala biten i skolan är det bästa som finns för henne.

Det är lite värre med Wille som ni alla vet.
Han började i en ny skola i måndags, den 5-e i raden.
Denna gång i Skarpnäck, en skola som heter Herkules inom St Örjan (resurskola).
Jag väntar med spänning hur detta ska utveckla sig i denna skola.
Hoppas de är bättre på att jobba med ADHD-barn som Wille än de övriga skolorna.
Ovantörn, den föregående skolan hade iaf en bra lärare i Kajsa.
Det var henne han hade mest förtroende och kontakt med.
Skolan som för övrigt bara hade 5 elelver lades ner, vilket vi fick reda på bara några veckor innan skolavslutningen, så vi blev mäkta förvånade.

Jag hoppas verkligen det löser sig till det bättre vilket jag verkligen tror och hoppas på.
Han har slöjdsal i skolan och gymnastik kommer de också ha vilket de inte hade i den förra för de hade ingen tillgång till gymnastiksal.
Det var cirkus som gällde där. Inget ont om det....Wille älskade cirkusdagarna, men det behövs mer än cirkus 1 dag i veckan för dessa elever. Riktig hederlig gymnastik som alla andra barn får utöva i skolan.

Tyvärr så gick det lite snett igår på väg hem i tunnelbanan med en av Willes nya lärare Henrik.
Wille fick frispel och började skrika runda ord, vifta och veva med armarna, slängde sig på det skitiga tunnelbanevagnsgolvet.
Sen fick vi förklaringen, de hade glömt ge honom hans tablett kl.13.00.

Därmed fick även henrik uppleva Willes utbrott...
----------------------------------------------------------------------
Magonten har inte förvunnit än och jag har fortfarande inte tagit mig till doktorn. Släktdrag... ;)
På kvällarna är jag tvungen att ta värktablett för att sova och jag bullar upp med kudda mot väggen efersom jag har mindre ont om jag somnar halvsittande.
Danne köpte Losec till mig igår. Magen är upplåst som en ballong, värker och ömmar...*dunk dunk dunk*

Ska iaf ta mig utanför dörren idag eftersom jag måste åka till Årsta och inhandla lite blommor inför de 2 bröllopen jag har hand om på lördag.

Sen kommer förhoppningsvis Peter och sätter upp fondtapeten i Willes rum under dagen.

Inga kommentarer: