torsdag 14 augusti 2008

Vår nya familjemedlem föddes inatt !!!!!

Mamma, Bahama Breeze (import USA) därav de kuperade öronen och svansen. Och under henne någonstans ligger vår bebis bland de andra syskonen...
-Vi é småbusarna som snart äter upp era skor !!!!!



- Voff !!! Är jag inte söt så säg !!!???


Jag tingade en pinschertik för ca 1 månad sedan och inatt födde mamman 4 tikar och en 2 hanar.


Alla är tingade och en är MIN !!! *hm*.... Ok vår då... ;)


Kenneln heter Lilla Enebys och ligger utanför Arlanda, de har en hästgård och föder upp dessa underbara vovvsingar.


Vi får komma dit och hälsa på om 2 veckor då valpisarna har börjat forma sig till riktiga hundar och inte längre ser ut som råttor, även om de också kan vara söta.




Det känns som man ska få hem en liten bebis.


Mycket jobb är det ju med en liten valp också, det ska gudarna veta.


Upp mitt i natten, kissa, bajsa.... piiip....voff.... som att bebisvaka...


Men....det är vår nya familjemedlem.




Nu återstår bara vad hon ska heta vår lilla älskling.


Kennelnamnet ska vara något på J, jag funderar på Jasmine eller Jessie.

2 kommentarer:

Admin sa...

Ååååååh va söta! Grattis och lycka till! Jag saknar mina vovvar - även om dom inte sä rå mså längre :-)

Maria sa...

Ja...visst är de söta... Det har sin charm med småvalpar men man vill ändå ha en mogen förståndig hund...
Man får ta vara på valptiden precis som med sina egna barn när de är bebisar.
Tack för "Lycka till" och dina vovvar kommer hoppa av glädje när du kommer tillbaka...

Kram på dig, och hoppas du aft det bra hemma i Sverige under sommmaren !!!