tisdag 1 december 2009

Wille sjuk i jättehög feber efter influensavaccinet

* Bilden från Aftonbladets artikel*


Förra måndagen fick Vickis och hennes skolkamrater influensavaccinet.
Hon har fick ont i halsen och jätteöm i armen...lite feber också...detta skedde i tors/fre och hon har fortfarande ont i halsen.

I onsdags fick Wille sin dos och jag har varit lite orolig iom att hans hjärta inte är helt hundra med hjärtrusning med ojämna hjärtslag. Han har ju varit på flertalet undersökningar på Astrid Lindgren men ingen vet varför han har så.
Hans Ritalin har tydligen ingen inverkan heller på just det med hjärtat säger läkarna, vilket jag tycker låter underligt.

I lördags började han känna sig hängig. Fick jättehög feber i söndags och har haft det sedan dess.
Feberfrossa. Har varit vaken hela natten med honom. Hosta och ont i halsen.
Han reste sig upp i sängen då jag satt och tittade på tv...satt och glodde på mig en bra stund...spärrade ögonen i mig....sen lade han sig tillbaka med huvudet på sin kudde utan ett enda knyst...

Snacka om feberyra !!!

Han har legat i sängen sedan i söndags helt urlakad, men efter ett hett bad, en halv varmkorv med bröd och en alvedon är han uppe och studsar nu som en flipperkula.
Undrar bara hur länge...snart faller han nog ihop igen.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article6191861.ab


"Klart fler får feber och ont i armen när de vaccineras mot svininfluensa än mot vanlig säsongsinfluensa.

– Men det är priset man får betala för den här bättre effekten. Det tror jag de flesta klarar av, säger Jan Liliemark på Läkemedelsverket. "
-------------------------------------------------------------------------------
EXPERTERNA SVARAR PÅ DINA FRÅGOR OM SVININFLUENSA :


1 kommentar:

Anonym sa...

Pluttis, stackarn. Toppenbra att han äter och fr a dricker vid så himla hög feber. Ge honom en JÄTTESTOR KRAM och puss från oss.
F Ewa PoK