måndag 14 december 2009

hundutställing med barnen igår - HUND 2009

Åkte iväg på Hundutställningen i Älvsjö med barnen igår mitt på dagen.
Kul att se finalen och shoppa på sig lite smått och gott...foder och lite annat.
Här står Wille med torkad tjurpenis som är jättesmarrigt.

Vikcis och Wille fick godisremmar istället för torkade djurorgan.... *ha ha*



Det är något komiskt med pudlar....


Frisering får en ny innebörd när man ser på hussar och mattar då de håller på med sina stora pudlar.
Rena rama konstverken till slut.
Varje litet hårstrå ska ligga rätt med hundra olika saxar, knivar och sprayer.


Nu har Wille börjat tjata om en kompis till Diva...en minipinscher...



En av anledningarna till att jag valde just pinscher som ras är just detta med pälsen...
Tänk er denna hund i värsta blötvädret ute i några timmar....fyyyy bubban !!!

1 kommentar:

Milda Matilda sa...

Pudlar är komiska, men ack så fina hundar! Våra såg dock inte ut så där... Jag tror att den vi har kvar - Chaplin, är den fulaste hunden jag sett.

Tack för ditt stöd! Ja, min lärare är så himla fin. Grym på vad hon gör och "mänsklig" då det behövs. Fan vad jag hatar det här... Kan inte nån jävla idiot drabbas av det här ist för pappa?

Puss, hälsa la familja.