onsdag 16 januari 2008

LITE SAMMANFATTNING AV THAILAND


Sammanfattningsvis är jag nöjd med min resa till Samui.Mycket pga att vi hyrde bil och åkte runt ön och fick se så mycket mer än härjade Chaweng Beach som i och för sig har sin charm på sitt sätt...
Vi hittade en liten sylta med plaststolar på en bakgata i Chaweng som blev vårat stamhak.
2 st katoyer jobbade där och var underbara. Där kostade deras dyraste maträtt hela 60bath !!!Dessutom hade de bra mycket högre klasss på sin kokkonst än på turistfällorna som tar det 5dubbla priserna om inte mer.,.,.

SISTA PARTYKVÄLLEN - ONSDAG 9/1

Min kära svåger Kenta hade beslutat sig för att han absolut ville ta med sig min kusin Kalle 19 år på Strip-klubb. Hualigen tänkte jag...Vad ska mamma säga...???!!!
Jag gick o hämtade lite pengar på rummet o sa att jag skulle ut och hon sa :
-Hoppas inte Kenta väcker Kalle !!!
Hoppsan....det hade han ju redan gjort,,,,men det var ju hans grej...
Jag, Kenta, Göken och (Arthur som är Kentas jobbkollega från Örebro) Kalle drog iväg till Solo som e lite trendigt som förvärmningsställe.
Efter det dundrade vi iväg till "Dreamgirls" där jag fick ångest.Där stod de unga, vackra thaitjejerna vid stänger på ett golv som rörde sig runt, runt, runt på en snurrande golvplatta....Och så de klassiska nummerlapparna på kroppen.
Servitriserna sålde pingpongbollar....nä nu tänkté jag...Fyyyy...
Man har ju hört...men inte sett....Men detta var förhållandevis oskyldigt...Man köper bollar....kastar bollar på den man vill ska få dricks, tjejerna lämnar in bollarna i baren och får betalt samtidigt...
Efter att min kusin tappat hakan och bara fått fram ett fåtal ord som:
"-Varför har de nummerlappar på sig ?"....så drog vi vidare till en pub högre upp o spelade biljard...delade på en bucket...thaiwirre o cola...
Besökte Green Mango.... Dansade och hade skoj...
Sen blev det besök på Solo Diskotek som har öppet till gryningen och lite längre.
Där var det riktigt ös....
Hittade några roliga transor och katoyer som vi umgicks och dansade med...

Har haft nackspärr ända sedan jag kom till Thailand.
När jag var på väg in på tjejtoa så kastade jag en blick in på herrtoa...Där stod en thaikille och sträckte ut ryggen på en annan kille.Jag gick fram till honom o frågade om han kunde fixa min nacke också.Han knäckte min nacke !!!!! Yippie !!! En kiropraktor som städar toaletter.
Och det bästa av allt...helt gratis... ;)

Lade mig även ner på golvet så han kunde justera ryggen lite också. Då kom det fram en amerikansk tjej som trodde jag hade svimmat och behövde hjälp så hon sprang iväg och försåg mig med dricka och allt möjligt...

Gick ut från herrtoan som en helt ny människa och dansade vidare med katoyerna.
Denna gång uppe på scenen. Tappade mina skor hela tiden så jag ställde de vid sidan om så när jag senare klev av scenen var ena dojjan borta... ???!!!
Konstaterade helt enkelt att jag fick ta mig hem med bara en dojja på foten och en blödande stortå, en av "ladyboysen" råkade trampa mig på tån med stilletklacken när vi skulle dansa pardans. :(

Göken och jag hade en överenskommelse att om jag gick hem så skulle han gå hem och tvärtom...ingen skulle gå utan att säga till den andre...

Men ....*ho ho* ....*ko ko*.... Var tog du vägen !!!???
Du bara försvann....och lämnade mig där med den krullhåriga brasilianaren som dök upp som gubben i lådan var jag än gick. Lite stalkervarning var det på honom... *hm*
Tck för den du Göken !!!!!

Dagen efter fick jag veta att min kusin hade kommit hem på moppe med en thailändska och ville dejta honom dagen efter.
Han skulle till och med.... "get for free"....om hon fick träffa honom igen...
*hm*.... vem vill betala för sex ? Endast loosers skulle jag vilja säga....

Faster Ewa var jättearg hela dagen efter...hon hade inte sovit en blund på hela natten på grund av att Kalle var ute.
Hon var nog mer trött och utmattad än vad vi i partygänget var tillsammans...

BANGKOK HERE WE COME

12/1 var det dags at åka från uderbara Samui.Jag hade för ovanlighetens skull bokat flygstolar till oss 4 i tid.Men vad hjälpte det ???!!!
När vi väl kom till flygplatsen hittade inte tjejen vår bokning. Hon sökte ÖVERALLT.
Till slut fick hon min mailadress så hon kunde kolla på min bekräftelse de skickat till mig.
Jag hade ju varit lite ekonomisk och bokat de senare flygstolarna som då är de billigare flygstolarna.
Men tji fick jag.... Jag, mitt klantarsle hade ju bokat från Bangkok till Samui.
Helt tvärtom alltså...Det resulterade i att vi inte fick biljetter förrän 21.40 och de var extra dyra...

Mina släktingar börjar tvivla starkt på mitt uppdrag som deras reseledare.... *ha ha*
Väl på Bkks flygplats skulle vi ta en limousin.
Beställde en, men ingen visste var vårat hotell låg....The Heritage Baan Silom, Soi 19.
Min kusin som är musiker har skrivit en låt som heter "Where are you going, where are you now...
"Vi satt och sjöng "Where are WE going, where are WE now ???!!!" högt i kör...
Limmochaffisen undrade nog ännu mer vad vi var för gökar när vi sedan stämde in i "vi har det bra...vi här bak i bilen...o vill ej vá mé i nå´n krock,,,,"
...medan min "Stig-helmer-farbror" Janne ihärdigt försökte förklara för chaffisen (som för övrigt kunde engelska lika dåligt som Janne) att även vi har kung hemma.
"-We hävv king... King Gustav...u no....Gustav....gustav....King...Sveden"
Till slut kom vi till hotellet iaf...och det är hur fräscht som helst.
Lite kinky är att man kan ligga på sängen och se rakt in i duschen genom en glasruta från golv till tak.

Hela hotellet är gjort i "Colonial style" från 1950-talet.
Området hotellet ligger i är inte ens färdigbyggt...Så nytt är det...

Gick ut en snabbrunda för att köpa lite nattamat och dricka.
Sen ropade kudden.... *ZZZzzzzzzzzzzzz*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Skoj att läsa dina inlägg.

Vad tyckte du om Seascape?

Anonym sa...

Kul att läsa om dina äventyr!! Extra roligt att läsa om den bortkomna dojjan.. du vet väl att katoyer även kalla för dojjor??

Maria sa...

Nattsyster !
Jag tyckte Seascape var helt ok förutom den knullgalna engelsmannen vägg i vägg.

Lagom lugnt område.
Sjysst strand, hel ok frulle...

Maria sa...

REALDEXTER !!!

Ja....jag blev lite extra ledsen för den dojjan eftersom jag bara hade med mig 2 par till Thailand o det var mina favvisar.
Visst, du kan köpa en uppsjö av skor i Thailand för inga pengar alls men jag ville ju ha kvar mina egna.
Har faktiskt kvar den ena dojjan.
Ska nog bli en grej att jag tar med den var jag än kommer ändå... ;)
Fota den lite här o var... *ha ha*

Nä...hade ingen aning om det där med "dojjan"...men det passade ju in i sammanhanget...

Anonym sa...

han på muggen lever på att knäcka nackar... men 50 baht är väl för mkt för en snålsvensk som du ?

Maria sa...

Vill bara upplysa "Herr anonym" att han fick bra mycket mer än 50 bath... ;)