onsdag 9 januari 2008

JAG SKA BARA TILL BURGER KING OCH KÖPA EN HAMBURGARE

Härom kvällen blev jag hungrig.
Glömde bort att jag inte ätit middag så jag tänkte gå till Burger King o inhandla en fet kolgrillad burgare som nattamat.
Tog med min kusin Kalle 19 bast och tänkte att vi kan ju ta strandvägen.

Vi kom inte längre än 50 meter. I lyxbungalowen längst ner vid havet hade ett engelskt medelålders par nämligen flyttat in tidigare på dagen.
De ropade till oss och frågade om vi ville komma till deras veranda och ta en drink.
De satt och drack 12-årig fin wirre med lightcola !!!!?????
Hualigen...vilket alkoholmissbruk...
Där satt vi i 2 timmar.... wirren hann ta slut...likaså colan...
Gick o handlade mer på 7/11 och blev bra yra i bollen...

Sen var vi på väg till Burger King igen. Vi gjorde ett nytt försök.
Denna gång inte på stranden eftersom det finns många lockande barer... *ha ha*
Vi tog gatan istället... Kom bara 2 kvarter...
Jag ville kolla om de tjejer som jobbade där natten innan vi var ute fanns där.
Det gjorde de. Dessutom så var ett annat ställe öppet som inte var det sist, diskoteket Solo.
Och då var jag ju nyfiken och tvungen att dra med Kalle dit såklart.
När vi kom in där mötte vi ett sydafrikanskt par som bor på vårat hotell.
De gick till baren och inhandlade en "bucket" på en gång och då var vi ju tvungna att dricka den såklart...
Dansade och hade skoj.... Underlig wirre det var i den där bucket förresten.
Fick sen höra att det var den där... Laem Säng sing song bla bla bla... som inte säljs här egentoigen för att kungen förbjudit den eller något i den stilen...Innehåller spår av amfetamin tydligen... *hm*...Konstigt...

Sen travade vi vidare och skulle säga god natt till tjejerna i baren vi varit i någon kväll tidigare.
Min farbror som är 60 var med sist. En thailändska flörtade med honom och trodde att hon hade honom på kroken....Och vem vet....om inte vi hade varit där kanske han inte kommit hem....
Han kom till mig och viskade i mitt öra :
-Hon är kär i mig ! Hon sa "Ajj lavv joooooo!!!"...
Jag brast ut i ett högt asgarv,,,,, han gick på det """""
Ja ni.... inte lätt att motstå en sådan vacker kvinna som viskar så vackra ord i örat på en medelålders man...
Jag kan förstå de män som går på det.....

Det blev en tidig morgon... kom hem "redan" klockan 6.00 eller nå´t.

FARLANG NÄRA BLI DÖDAD AV SIN THAI

Var inne på ett internetcafé o betalade flygstolar igår kväll.
När jag kom ut därifrån satt min farbror och pratade med en kille i 35-40-årsåldern från Färöarna.
Han var helt skakis...Han hade flytt från sin thailändska fru. Hon hade slagit sönder hela deras hem... Slängt ut alla hans kläder i trädgården och eldat upp de. Och sedan gått loss med en maschete...(eller hur det nu stavas)
Hon var på väg att knivhugga honom till döds. Hon hade fått för sig att han varit otrogen...Nu har vi ju inte hört hennes historia men grejen är ju den att man har ju hört från många håll att det är en dödssynd att vara otrogen mot en thailändska och tydligen inte heller ovanligt att det allra heligaste på en man blir avhugget av thailändskan själv. Hualigen !!!
Han var i alla fall djupt deprimerad och skakad.
Tydligen har han heller ingen rätt på sin sida att få tillbaka något av det han betalat för. Fastighet, mark, inredning....ALLT står på henne....

Så kan det gå när man vill äventyra i kärleksträsket bland alla vackra tahikvinnor/flickor.... ;)

Nu ska jag nanna kudden för imorgon ska vi utforska ön med jeep.
Hyrde en ikväll....billigt.... kostar bara 800bath....lite drygt 160skr.

C u 2 morrow.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Sangsom heter spriten och säljs i vilken affär som helst. Det går många skränor om thaisprit men det är inget fel alls på den.