onsdag 29 september 2010

Operationer, dödsfall och krock - "It allcomes in three"...Nu är vi på 4...

Jag har ju sett fram emot att Danne ska komma hem från Thailand så vi kan jobba trillsammans, det underlättar ju om man säger så.
Men så blev det inte...alltid är det något med honom då han haft semester på annan ort.

Det började i söndags morse då jag fick sms av mamma att älskade farmor ramlat på hallgolvet och brutit lårbenshalsen.
Hon åkte ambulans till Danderyd i lördags och fick opereras först igår.
Håller tummarna för att allt ska läka bra och det inte är så stor infektion.

När jag sedan står på utförsäljningen i Frösundavik på min ovanligt lediga söndag får jag ett samtal från Danne ;
"-Min faster dog igår..."
*R.I.P*

Efter ytterligare 1 timme ringer han igen;
"-Jag är på väg till akuten på Sös !!!"
Han storblödde från sin tumme ... En glasvas hade spruckit i handen då han jobbade och en glasskärva snittade upp hela högertummen så man kunde se rakt in till benet.
Han hade förlorat så mycket blod så han svamlade och var yr...
På Sös sydde de igen tummen med 5 stygn och fick remiss till handkirurgen i måndags.
I måndags kunde de konstatera att senor och nerver var avskurna så de sprättade upp de första stygnen...opererade honom och sydde sedan igen tummen med 15 stygn !!!
Så nu går mitt måndagsexemplar till sambo omkring med ett stort gipsat bandage runt hela högerhanden...

Igår fick jag hjälp av Kalle med utkörningar och inhandel i Årsta...då vi var så gott som klara i Årsta skulle vi bara köpa lite cellofan.
Kalle ska svänga in på en parkering till höger varpå en bil kommer bakifrån och kör in i oss från högersidan.
Mannen visar sig vara en ilsken arab som börjar skrika fitta åt mig då jag hävdar att det är hans fel eftersom han kom bakifrån och körde till och med in i oss från höger sida.
Han hävdar att Kalle körde in i honom.
Av någon anledning får han med sig Kalle i sin bil då jag står inne i hallarna och pratar om krocken med några säljare.
Kalle följer villigt med i chock....medan araben inser sitt övertag på den så mycket yngre "oerfarnare" Kalle.
Han tar med Kalle till sitt kontor och börjar bearbeta honm med att det var Kalles fel pga att han glömde blinka och vill att han ska skriva på papper om det.
Jag står i hallarna och undrar var de tog vägen.
Ringer Danne...han åker ner till Årsta med sin gipsade hand helt omtöcknad av värktabletter.
Väl nere så kommer Kalle och araben och den sistnämnde går igång hotfullt ännu en gång då Danne ger sin syn på saken om regelverket om man krockar med någon bakifrån.
Jag försöker få mannen att lugna ner sig....då han säger ;
"-Men jag e hyngrig....måste ätta....jag blir gallen...vill åkka nyyy... !!!"
Allt slutade med att araben åker iväg....Danne åker hem...jag och Kalle åker till butiken...
Men allt gick hett till och vi förlorade mycket tid där.

Så igår jobbade jag i butiken ända fram till klockan 23.00 eftersom jag hade 2 konferenser att leverera blommor till och då jag väl kom hem var det bara att sätta sig och texta begravningsband inför begravningen av Dannes faster imorgon. Kom i säng vid 2 inatt...

Nu är det en ny dag med nya tag...satte mig och skuggade alla band jag skrev inatt.
Hela högerhanden domnade bort...tror jag är lite överarbetad... *hmmmm*
Årsta nästa, sen är det bara att dra till butiken och börja binda alla begravningsdekorationer samt lite scenarrangemang som ska levereras till olika ställen.
Och mitt i alltihopa har jag stans j***a mensvärk !!! 0??=(()/&%¤¤#"#"!&)()=?

Får man tycka synd om sig själv ibland... ?

LEV LIVET LEENDE !!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får faktiskt det kära Maria. Ta det lugnt ett tag och coooola ner litet. Puss

Anonym sa...

Men gumman =( Nu skickar jag dig/er en massa fyrklöver!!! Det kommer inte hända mer nu. Ny solig dag imorgon <3 STOR KRAM, christina