lördag 8 maj 2010

Ostron, Champagne och lite -60, -70, -80-talsnostalgi

Danne har lite "ostronlektion" med pappa och Gunell...Själv älskar jag ostron men då ska det vara naturell med endast ett litet sting av pressad citron.
Har men en massa chili, rödlök, balsamvinäger så försvinner ju den karaktäristiska ostronsmaken...då kan man lika gärna käka en snorloska med chiliblandningen...ingen större skillnad...

Både pappa och Gunell tyckte att det vra bra mycket godare med dessa ostron än det de fick på en kryssning.

DJ Lelle fick som vanligt nostalgikick och drog fram platta efter platta...
Lp-s och Ep-s...
Rotade själv lite i skivbackarna och hittade lite smått och gött...

En av mina idoler från 70-talet var den underbara Ivan Renliden...ja...det är sant...
Och fråga mig inte varför jag var så såld på honom då han satt och spelade piano i ett kvällsprogram som hette "Sveriges Magasin" där även "Drutten och Gena" var med...
Jag var i 10-årsåldern...och tydligen är jag inte helt ensam om att ha tyckt så.
Ser ni hur karman kommer till er när ni ser in i hans ögon...?
Man känner sig så bra till mods i hans trygghet... *ha ha*
Tänk vad många hemska dagar, timmar, minuter man fick genomlida med denna slags musik som barn.
Jag mådde illa varje gång man fick höra Tonix, Sven Ingvars, Sverre Banans, Traktor Melins och vettegudarna allt vad de hette/heter...
Men det har ju blivit otroligt populärt med dessa dansband igen...och bra är väl det....för de som gillar den kategorin av musik.
Kolla in de käcka paljettkläderna som snövits 7 dvärgar har på sig...en dvärg hade semester under fotograferingen.
Lite smått och gott som sagt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer Du ihåg Ivan Renliden??? Det förvånar mig!!
Man oj vad Vickis är snygg i håret på bilden, var det korkskruvar??? Jag talade ju med henna om att jag hade det (korkskrivar alltså) en gång för länge sedan på en kadettbal på Sjökrigsskolan, fick hon "blodad tand" då kanske??? Vad trevligt Ni ser ut att ha. Är det nu ihelgen eller??? PoK