onsdag 19 maj 2010

Bedrägerierna på Blocket och Tradera "Blomstrar"

Som ni alla vet så blev jag störtblåst av en bedragare på Blocket då jag betalade in pengar i förskott för en kamera som jag aldrig fick.

Häromdagen fick jag ett meddelande på ett forum av en man som också blivit blåst på samma sätt.
Han har nu tagit kontakt med Expressen och en artikel om allt detta håller nu på att snickras ihop av journalister.
Här är historien om han som kontaktade mig, han har skapat en "tråd" på Flashback om detta :



"Hej!

Jag har kikat igenom alla svar, såg en iphone annons på blocket dök upp. den fanns inte kvar längre.

Jag har nu även hittat ytterligare 2 personer på Gränsgatan i Sveg som inte existerar enligt skattemyndigheten eller upplysningen. Mail adresserna är identiska med dem andra. Jag misstänker det är samma bedragare. Finns även mobilnummer som kan vara kontaktbara.
Jag har kollat upp samtliga på gränsgatan i Sveg som främst är riktat för pensionärsbostäder efter samtalar med hyresgäster.
Detsamma gäller Källgatan i Arvika
Samtliga hyresgäster visade sig vara pensionärer
OBS! Dessa personer existerar inte i verkligheten.

Per Johansson
073-879 37 69 (GRÄNSGATAN 34B) (I ARVIKA VAR DET KÄLLGATAN 24B) Slump ? Knappast.
Gränsgatan 34B, 84233 SVEG
E-post: Perjohansson1974@gmail.com (Samma födelsedatum som på körkortet)
[b]Den andra falska adressen på källgatan i Sveg är:

Sandra Nilsson
073-810 10 04
Gränsgatan 26B
84233 SVEG
E-post:
Sandra.nilsson87@yahoo.seB]


Jag har även kontaktat Expressens tipstelefon, dem skulle höra av sig genom att det handlar om cirka
30 000Kr "som vi vet om bara"... som bedragarna tjänat ihop sedan förra fredagen.

Idag kom en artikel upp i "Ljusdals-posten"... lokaltidning där jag bor.

Såg även att någon även skrev hur idiotiskt det är att betala iförskott.
Ja det är väldigt korkat, jag vet!

Men du behövs inte förklaras igen, det räcker med hur pinsamt det är att berättat för andra bekanta vad man gjort för dumheter. Jag är redan jävligt förbannad.:ran:

Sedan är det väl inte jag som ska skämmas mest.
Utan bedragarna som lurar hederligt folk på deras välförtjänta slantar!

Sedan:

För det första: Jag är absolut inte en lättlurad person

Samtliga skäl att jag gjorde affären var:

Jag fick ett stort förtroende av denne "3-barnspappan Patrik Andersson" som han kalla sig för.

Han sade även under hela samtalet

"Det bästa vore om du kunde hämta datorn i Arvika"
(Jag kollade även tågbiljetter till Arvika, men tänkte det var onödigt")

Jag fick även samtala med hans flickvän som verkade pålitlig,
när jag sedan ringde upp svarade ett litet barn

Killen sade också att han aldrig skulle riskera bli anmäld för 5-6000 Kr

Han sa också att han ville helst sälja den till andra som kunde hämta den i Arvika, men vill vara snäll för visste hur svårt det kunde vara att få en chans på "bra affärer"

Sedan sade han "Att alla manualer inte fanns kvar samt Superdrive ingick EJ!

Han sade mycket trovärdigt att han lovade att ringa med kollinummer dagen efter vid "lunch" ...
Hans "flickvän" svarade i telefonen även dagen efter efter inbetalningen och sade att hon hade ätit lunch med honom.

Men nu var hon ute med barnvagnen(hördes barnskrik i bakgrunden).

Hon förklarade tydligt att datorn blivit skickad idag vid lunch som enligt ÖK.

Hon lovade även att han skulle höra av sig med kollinummer när hon kom hem om "nån timme"...

Jag blev nu väldigt glad och tänkte att jag får datorn iallafall
tills jag förstodd att alla uppgifterna var falska.

Jag fick samtala med hans flickvän även hans barn under affären pågick.

OBS! Killen var minst sagt SLIPAD!

Jag tror t.o.m du kan falla för en bedragare som denna vid rätt tillfälle.

Jag sade samma sak som du innan jag blev lurad:
("Jag förstår inte hur idioter kan betala i förskott")

Nu förstår jag. Dessa bedragare gör allt och tar massor av risker för
vara fullt pålitliga. Sedan har dem unik förmåga att manipulera andra.

Han är redan anmäld för Kapad identitet, Bedrägeri Ev. Grovt bedrägeri

Han lär leva som en kung med tanke att han förmodligen tjänar ca 10 000KR per dag.

Men, som jag sade tidigare

Om alla vi som blivit lurade går ihop tillsamans så kommer han förhoppningsvis åka dit. "

Om det av någon händelse är så att du som också blivit blåst läser detta...kontakta då Christoffer...gå in åp Flashback och skriv et PM...annars går det bra att skicka medelande till mig på min blogg så vidareförmedlar jag hans mail.


https://www.flashback.org/t1197808p5

Inga kommentarer: