tisdag 20 april 2010

Tromb på Strandvägen igår eftermiddag

När jag, Mimmi och Carola var på Cypern upplevde vi precis samma sak. Vi kom gående på den ganska så enslig stor gata och rätt som det var kom stans tromb rakt emot oss...någon av oss ropade... -STÄNG MUNNEN !!!

Efter att den lämnat oss hade vi grus ÖVERALLT...i öron, ögon...i vattenflaskan...mm mm Det var så overkligt...men då ska vi tänka att detta bara var en liten fjuttig tromb som vi tyckte var så enormt stor... Det finns ju tyfoner och andra "härliga" väderfenomen.

Ungefär denna tid tromben drog över Strandvägen så hände en grej utanför butiken. Jag hade ställt ut en stor glasvas med 150cm långa rosor. Nej, jag överdriver inte. Jag har faktiskt specialbeställt så långa rosor från Ecuador inför ett event imorgon på ett hotell. När jag står inne i butiken hör jag stans KRASHHHHHHHHHHH utanför... Springer ut... Och där ligger de långa stackarna mitt i en hög med glassplitter. Vinden som tog vasen måste ha varit VÄLDIGT stark, för glasvasen var tung som attan och välfylld med vatten.

Som tur var klarade sig dyrgriparna...inte en enda ros gick av...



http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6982567.ab






1 kommentar:

Anonym sa...

Lustigt, har precis suttit och kollat Aftonbladet och tittat på tromben. .Sedan ser jag detta på Din blogg! Ja, Du ser vilka naturfenomen. PoK