lördag 13 december 2008

Vilken vecka !!!







Vackert par







Texas holdem




-Höjdpunkten på kvällen var när matte tog fram en torkad kalvpenis som jag fick gotta mig med..... de andra vovvarna fick också en smakbit...





Patrick gillade dessvärre inte smaken på kalvpenisen






Myshörna.....det vra VÄLDIGT ljut inne i vardagsrummet.... -Eller hur Christina ?!







Oj oj... det har varit en superjobbig vecka...hetsigt värre...

För exakt en vecka var vi på jättemysig middag hos Christina, Sophia o Storis ute i Hässelby...
Även Patrick var där...kul att träffa honom...det var ju ett bra tag sedan...
Det blev så sent och efter många och goda drinkar så bestämde vi oss för att stanna över natten.

TACK SNÄLLA NI FÖR EN SUPERTREVLIG KVÄLL/NATT TILLSAMMANS !!!

NI ÄR FÖR GOA !!!
Natten söndagen till måndagen fick Danne ont i ryggen och magen...en obeskrivlig smärta.
Han låg och kved i ett flertal timmar ända tills jag sa att vi skulle upp till akuten.
Jag följde med honom upp...vi tog bilen...
Inne på ambulansinfarten på Sös akuten hamnade vår bil...

De slängde upp Danne på en bår medan jag parkade bilen...Var med honom ett tag på rummet innan han skulle ner för en ordentlig undersökning.
Då var det bara att åka hem igen eftersom jag skulle upp med barnen till skolan, ut med Diva och rasta henne, in i tvättstugan för barnen hade inga rena kläder kvar...
Och mitt i alltihopa skulle jag ´lösa leveranserna och åka till Årsta och handla blommor....utan körkort....

Jag fick tag på Christian som lyckligtvis var hemma från Island några dagar...han hjälpte mig att shoppa lite blommor såjag kunde göra blomsterleveranserna i alla fall...
TACK CHRISTIAN !!! DU ÄR EN KLIPPA !!!

Underbara Christina och Sophia hjälpte mig sedan under hela dagen och kvällen att leverera till hotell och kontor.
Sophia blev en riktigt van stadsbudare tuill slut...Hon gjorde ett superjobb i och med att hon knappt kört i stan förut...Det blev några omvägar men blommorna kom fram...
Bättre sent än aldrig...
Hade aldrig klarat den jobbiga dagen utan er !!!
Tack gode gud för att ni fanns för mig under måndagen !!!
Både känslomässigt och jobbmässigt....
Tack för att ni tvingade mig att åka och äta middag den kvällen då jag hade brutit ihop...

Den här måndagen var vi bjudna på leverantörsmiddag på Nordic Hotell som jag naturligtvis inte hann till och var så trött och överarbetad så det inte fanns någon chans för mig att ens orka med det...
Jag var inne där i skitiga jobbkläder och överlämnade 2 buketter som skulle delas ut till vinnarna av "Årets leverantör"... Lotta hade passat platser till oss och undrade om jag skulle slå mig ner med de...
Men det var ju bara för mig att åka hem...trodde jag...innan Christina och Sophia tog hand om mig och drog med mig till Mongolian Bbq....
Det bara snurrade i hela huvudet...jag hade ju varit uppe sedan 3-snåret med Danne...

Jag fick i mig mat och blev hemkörd av de....slocknade som en sten efter att ha fått barnen i säng...

Danne var kvar på julmiddagen...

På sjukhuset konstaterade de att han hade ett njurstensanfall...Vilket då innebär att han bör sköta sin kost lite bättre...han har haft detta förut...

I onsdags åkte jag, Wille och Diva hem till syrran i Åkersberga o var barnis till Isabelle...Hon skulle på julmiddag med sina nya arbetskollegor.
Och Kenta var på jobbresa i Vadstena.
Isabelle är sååååå söt och supersnäll....hon lade sig i tid och somnade....vi gosade...läste sagor och lade pussel...
Sen när vi gick upp på morgonen var det lätt som en plätt också...hon älskar dagis...
PUSS GULLUNGE !!! LOVE U !!!

Sen har jag jobbat häcken av mig under hela veckan och inte heller varit speciellt frisk...
Jag går och drar med något skit som inte vill komma ut...
Ont i halsen....täppt ... snurrig i skallen...ont i kroppen...
Flunsan.....men hallå ... Bryt ut då för fasiken !!!! Kom ur garderoben,.... !!! *ha ha*

I förrgår kom Carola och hälsade på...hon hade varit på bio med Mimmi... "Vi hade iaf tur m vädret" som tydligen inte var någon höjdare och inte alls sevärd...
Vi satt och snackade, garvade och ladde ner bilder ´från Egypten.
Gick ut i parken med Diva för lite "vardagslydnad"...Hon hade ju aldrig träffat henne förut,...
Ska bli skoj att se hur Carolas lilla "Bögels" reagerar på Diva...

Nu sitter jag här i butiken och har precis fått i mig lite stuvad viltskav med potatispuré á la Coop...

Danne kommer och hämtar mig snart ut till Tyresö där vi ska käka middag hos Jeanette och Ludde...Wille e hos farmor och Ewa...

Hinner nog göra ett gäng pärlörhängen innan Danne kommer....ja...det ska jag nog göra...

Ciao !!!

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ GUMMAN!!!
Har just krypigt ur sängen och rört mig till datan. Har varit så j**** sjuk sedan en vecka. Influensan och symptom som den där Ny Års Aftonen ni vet (12 år sedan). Jag har varit liv rädd. Hade endast 129 mail men ville läsa bloggen först!
SJÄLV KLART ställer man upp!!!!!
Jag kan inte tänka mig annat!!!
Ni hade gjort och har gjort detsamma för oss!!!!
Det var jätte kul även om allt jobb låt hos dig och det var MYCKET du hade/har på dina axlar! En tjej dag som funkade perfa!!!!
Vi gör det igen om det krisar sig ska du veta!!! Oavsett vad det är!
Mysigt att vi kunde ta oss en middag och bara snacka och skratta innan kvällen rullade mot sitt "slut".
Kram Gumman!!!
WE LOVE YOU!!!!! MUCHO!!!
Christina & Sophia