torsdag 25 december 2008

Julafton med tjocka släkten


En variant av Buzz spelades hemma hos Mimmi och Johan...Wille som inte ens kan läsa ordentligt vann !!!



Jag, Wille och Vickis....och som vanligt blundar jag av blixten...



Isabelle och mamma äter julmiddag....och pratar tomte.....



Tomten fick en julöl av Isabelle som först var skräckslagen av bara åsynen av honom. Men det lättade sen...


Kenta hade bakat en jättefin pepparkaka till syrran....frågan är väl om Helene uppskattade den... *hm*



Syrran framför hennes 3-metersgran á la Disney...




Drog iväg till syrran, Kenta och Isabelle i Åkersberga igår vid 13-snåret.
Mötte Ewa och gänget på macken i "Berga"...de behövde också tanka...

Kenta missade nog lite av Kalle till hans förtret...det var mycket surr hemma i julstöket...

Helene hade varit o shoppat gran kvällen innan, en drygt 3 meter hög en...superfin, men Helen var missnöjd...det syntes...hon tyckte den var för stor...men vad gör det när man har 5 meter högt i tak...?!

Wille fikc ärna att vara jultomte så han var i sitt esse och Isabelle tyckte det var riktigt spännande och kul efter att ha varit halvt vettskrämd från början.
men...alla barn har nog haft någon slags rädsla för tomten ...eller utklädda konstiga figurer över huvudtaget...
Men efter att tomteklädda Wille gått ut genom dörren med lykta så var biffen klar !!!
Isabelle var superglad och pratade om tomten lääääääänge och väl...

Jag hade inte kunnat somna förrän halv 6 på julaftonsmorgonen och gick upp halv 9....3 timmars sömn och ca 17 timmars julstök efteråt gjorde sig påmint i min kropp att jag var helt urlakad...
Efter att vi varit hos Helene drog vi vidare till Mimmi o Johan vid 23-snåret.
Där var det lite lugnare än vanligt en julaftonskväll...skönt...

Diva hade full rulle med Hobbe (deras tyska jaktterrier) ända tills vi åkte hem vid 2.
Inte en enda lugn stund, så hon har varit lite slö idag...

JULDAGEN

Sov lääääääänge....och det var längesedan jag sovit så länge.
Gick upp med Diva vid 9 o sen lade jag mig igen o vaknade halv 1....sååååå skönt !!!

Precis kommit hem från Farmor & co ute i Danderyd för vi hämtade resten av julisarna farmor hade glömt hemma igår.
Och så åt vi en sen jullunch med de samtidigt....supertrevligt och oplanerat !!!

Nu har vi varit på Ica o shoppat en kagge ostron....ska premiäranvända våra nya ostronknivar vi fått av Helen.

Eliza kom över i förmiddags också så hon har varit med oss hela dagen.


Vad gör man med gubbar som har mens i hjärnan ?

Bara väntar ut de tills det går över eller låser in de i ett rum .....
Jag bara undrar hur det folkslaget skulle vara om de hade det som oss kvinnor 1 gång i månaden...
Det skulle säkert bli akuten på Sös ...ambulans och hela paketet...
För då är det ju inte bara mens i hjärnan...utan även i byxan... ;)

Inga kommentarer: