söndag 6 april 2008

Sambon drar till Phuket

Jaha...då blev man hemma då.
Sambons plan till Phuket går inatt. Och jag som så gärna ville åka denna vecka också.
Men men.... då har jag en resa tillgodo och dessutom har jag mycket att göra i butiken denna vecka ändå.

Han åker med sin bror och några andra vänner som bl a äger Bromma Guesthouse och en del andra fastigheter i Patong.
Ska göra en order hos min indiska leverantör av ädelstenar och pärlor i Bangkok, så han skickar över de till Phuket från Bkk.
Pratade med honom igår och enligt honom skulle det bara kosta ca 200skr och ta 1-2 dagar med leveranen till Patong. Låter ju suveränt. Stenarna börjar sina i butiken.

Sen har jag packat ner lite klädkataloger i sambons resväska som vår thailändska vän Noi ville ha i sitt skrädderi.
Även lite vapenkataloger eftersom han även blivit inbjuden av några andra vänner till Phuket Shootingranch.
Han ska dit och undervisa lite.

Jag är såååååå avis.....För just denna vecka är det ju Songkran (thailändska nyåret).....*snyft*..... Hade så gärna velat åka med jag också.....

Off topic från Thailand :
Sambon var på en reklaminspelning och fotografering för 2v sen. Inför allsvenskan.
De ville ha medelålders otränade män i 40-årsåldern i filmerna. De ringde honom och ville att han skulle komma till en IP i slitna joggingbrallor och tröja... Det var den dagen det snöade, haglade, regnade om vartannat.....
Han trodde det var ett för tidigt dåligt skämt av mig att han skulle dit kl 8 på morgonen i det vädret...
Men efter att tjejen som höll i allt ringt honom 4 ggr fram till kl 9 så reste han sig upp ur sängen o åkte dit ändå även fast han var mer än skeptisk...

Det visade sig vara det roligaste han gjort på länge... Och alla ni som känner honom vet vilken spillevink han kan vara..... Fototeamet grät av skratt...likaså de andra som var där för fotografering.
Resultatet blev iaf en hel radda med små reklamfilmer "Inför Allsvenskan" på tv4 och helsidor i både Aftonbladet och Expressen...
På påskafton ringde de och ville ta mer bilder på honom....
Kanske nya PG..... *ha ha*

Inga kommentarer: