tisdag 8 april 2008

Grått och kallt i Hufvudstaden !

Idag är vi tillbaka i det ruggiga aprilvädret. Det märker man på kunderna också.
Inte alls lika glada och många.

Har suttit och påtat ihop en lista till indiern i Bangkok jag handlade av sist.
Fick tillbaka ett mail med priser som jag INTE vill betala. Jag skrev tillbaka vad jag ville betala så får jag se vad som händer.
Bara det går snabbt för paketet med stenar och pärlor måste hinna till Phuket innan fredag till sambon.
Sen är jag lite skeptisk till att jag ska betala i förskott till honom. Han kanske blåser mig...
Men men...jag få helt enkelt chansa...

Igår var jag med Vickis på casting igen....denna gång för en reklamfilm för Ekströms nya smulpaj.
Hon provfilmade...så får vi se om de hör av sig eller inte... Hon är inte alls lika nervös som i början då hon gick på casting. Känns naturligt för henne nu. Som att borsta tänderna...*ha ha*

Idag var Danne och hälsade på Kao, Noi och Chrille i Karon.
Han ska ut med de imorgon och ha lite partaj.
Kao och Noi äger ett skrädderi och även en bar som ligger i Karon.
De ville ha ett ställe att gå till som även var barnvänligt (utan fullisar och prostituerade) efter de stängt sin butik.
Det fanns inte...så de startade helt enkelt en bar i de syftena.
Så nu har de ett litet mysigt krypin snett mittemot Orchid Hotell bakom husen i bararean.

Idag har varit stora "näsblödardagen"... *dripp dropp*..... Snurrar i skallen....
Hade stans migrän igår och somnade redan 21.00 *pip*...ovanligt för mig som är sådan nattuggla.

Mamma är hemma hos mig och hjälper till med barnen och röjer upp hemma medan Danne är borta.
Vi har såååååå rörigt som vanligt... Men tydligen inte så rörigt så vi får vara med på Tv4-as "Rent hus"....
*hm*.... Någon "vänlig själ" i vår vänskapskrets hade tydligen anmält oss till det programmet så de var hemma hos oss för lite research då jag var i Thailand sist.
Danne hade "tyvärr" städat rent då de kom....
De tyckte helt enkelt inte att vi hade de kriterier de sökte....För rent !!!

Mamma svor och hade sig över det där programmet och att de var här och inte tog med oss...
"-Vá fa´n...varför tog de inte hand om det här hemska hemmet...?" *s*"

Igår kom Wille hem och klagade att han hade ont i armen. De på skolan hade tagit i för hårt tror jag.
Han hade t o m svårt att lyfta ett glas.
Som alltid när de ska hålla honom då han får sina utbrott så håller de honom som att han har en tvångströja och det kan göra väldigt ont för en 8-åring om det dras för hårt.
Han har jätteont i axlarna...jag ringde i morse och pratade in på telefonsvararen eftersom ingen svarade men de har inte ringt tillbaka. Jag får helt enkelt ta ett snack imorgon och höra vad som egentligen hände...

Nu ska jag plocka in allt utanför butiken och sticka iväg med några blomsterbud...

Ut igen i den gråa kalla Hufvudstaden.....

Inga kommentarer: