onsdag 14 juli 2010

DET GÅR NERÅT !!!


YES YES YES !!!

Det funkar...

Har en släng av Viktväktarfebern...smittades troligtvis av Jeanette som började med att väga in sig här borta på Magnus Ladulåsgatan för ca 2v sedan.
Jag skulle få lite listor med matrecept och liknande av henne plus lite vägledning.

Det blev inget med matrecepten men "points-vägledning" har jag fått och jag behöver ingen invägning och någon grupp som sporrar mig känner jag.
Jag använder helt enkelt SUNT FÖRNUFT och lite inläst pointsberäkning...men inte så att jag går slaviskt efter detta.

Men det funkar !!!
För 2 veckor sedan då jag ställde mig på vågen visade den 81,4 kg...i morse visade vågen 76,9...
YIIIIIHAAAAAAAAAA !!!
Jag har inte ätit något sött...kanske festat till på en kaka, en godisbit eller bulle då och då.
2-3 chips åt gången...

Är iofs ingen älskare av vare sig kaffebröd eller godis så det hjälper ju ganska mycket.
Mitt stora problem är att jag älskar mat och salta goda saker som chips, nötter och liknande.
Har dragit ner otroligt på portionerna men äter nästan exakt samma som jag åt innan.
Man måste bara se till att man får med allt från kostcirkeln helt enkelt.

Du får äta hur mycket frukt och grönsaker du vill så jag har alltid med mig frukt i väskan så att jag slipper bli hungrig.
Banan mättar bra...
Häromdagen då vi kom hem så var hela familjen jättehungrig...Danne åkte till Mc Donalds som han alltid gör då han vill ha mat snabbt. Men jag åt inget, medan alla satt och smackade i sig sina feta burgare med fett frityroljade pommes så åt jag min keso, frukt och knäckebröd...och lika mätt blev jag för det.
Nu kommer jag fortsätta min viktresa och hoppas på att gå ner MINST ytterligare 4 kilo på 2 veckor.

JAG ÄR SUPERTAGGAD !!!

Inga kommentarer: