tisdag 25 augusti 2009

TVÄTT-TISDAG

Det finns ju roligare saker att hitta på en ledig dag än att tvätta förstår, men nu var det ett tag sedan jag stortvättade så det var "muchos tvättos"...
Tror jag har tvättat 16 maskiner närmare bestämt och då har de inte varit halvfulla utan fulla !!!
Dessutom har jag tvättat 4 maskiner samtidigt så det är mycket att hänga och stryka.

Glömde helt bort att jag inte ätit något på hela dagen så det slank ner en billys panpizza alldeles nyss...Nyttigt värre !!! ;)

Till saken hör...
Jag gjorde en smarrig kantarell-ägg-skink-toast till frukost och hjälpte Wille att komma iväg till skoltaxin.
Då jag stod vid ytterdörren passade "nåååågon" på att kliva upp på bordet och äta upp min frukost... *nämner inga namn*
Då tappade jag sugen och klev in i tvättstugan, där har jag nu hållt på ända sedan 9 i morse.




Som sagt....har tvättat 16 maskiner och ändå ser det ut såhär i badrummet bland tvättkorgarna och på golvet...*snyft*

Man kanske ska anmäla sig till det nya programmet som ska handla om att rensa i röran...

Såg det på www.statist.com att de sökte deltagare där.

Nä nu måste jag sätta fart igen för att få ordning på tvätten...mycket kvar fortfarande...

Inga kommentarer: