torsdag 6 augusti 2009

En klantig dag ute med brudarna i båten

Vilken underbar dag det har varit idag...
Lugn....skön...i goda vänner lag....ute på vattnet...i vår båt...
Ingen mat...inget ankare...knappt någon dricka...

Ja vad ska man säga...HELT FANTASTISK DAG !!!!!

Jag, Mimmi, Carola, Jonas och Ludvig (Peters son)

Det började med att jag skulle låsa upp båten med 3-kiloslåset Hugo på bryggan innan vi skulle dra iväg.
Jag låser upp låset....ska precis lägga ifrån mig det...och VIPS...det slant ner i vattnet...
Vilken tur tänkte jag en lång sekund...det finns ju en flytgrej på nyckelknippena oms hängde kvar i hänglåset,,,
*hmmmm*
Men det hjälper ju inte om låset väger så J***A mycket...PLUMS sa det bara !!!
Rakt ner till botten som är ca 4-5 meter ner under vår båt...
Satt där en lång stund innan jag förstod att det FAKTISKT INTE skulle flyta upp hur mycket jag än satt och tittade och fantiserade om hur jag skulle kunna backa tiden och låsa upp men vara mer försiktig...

Berättade för Peter och hans son vad som hade hänt.
Ja men jag är ju dykare,,,,jag fixar det, sa Ludde.
Medan Peter gick och letade efter en "jättemagnet" som han trodde fanns på bryggan...*den hade ju Inge såklart i sin båt då rå, och han befann sig på Västerö*
Ludde hoppade ner i vattnet ... det tog honom ca 30 sekunder....
HAN HITTADE NYCKLARNA !!!!! Yihaaaaaaaaaaaaaaa! Längst ner på botten...Utan cyklop...utan lampa,,,,
Vilken super kille !!! Tack snälla Ludde...Du är guld värd !!!

Vi drog iväg ut mot Drottningholm... Väl där så skulle vi ankra hade vi tänkt...
Jag säger till någon där bak att ta fram ankaret ur lådan...
Hör en röst säga,,,,var i lådan ? den är tom...
Nä...du måste skämta....!?
Faktiskt var det inget skämt...det fanns inget ankare....Vi som köpte ett helt nytta ankare igår eftersom jag sumpade det förra ankaret när jag och Carola var ute med båten i förrgår...*hm*...
När jag gick från kullben igår sålåg faktiskt det nya ankaret i båten, väl förfackad i ankarlådan...

Ja ja...bara att driva runt lite med båten då...man får väl flytta sig om man glider inåt land eller håller på att komma för nära någon annan båt...
Sagt och gjort...vi åkte ut en bit från mynningen in mot Drottningholm...

Dags för lite lunch....LUNCH !!!
-Var är kylväskan !!!???
Attans....den glömde vi kvar på bryggan mitt i allt ståhej...
Tur vi hade honungsmelon, bröd, bärs och cider då så länge...

LIte senare på eftermiddagen kom Wille och Danne ut till oss med vår lilla båt...
De hade med sig både ankaret och kylväskan,.
Ankaret hade av någon anledning fått fötter igår natt eftersom det var fest på bryggan...vem som tog ur ankaret ur vår båt är och förblir en gåta...men ankaret låg tydligen på bryggan.

I förrgår lyckades jag fastna i Carolas bringa när jag skulle fiska med kastspö...

Igår när Mimmi och jag var ute var även Diva med...
Hon försvann på kvällskviste då vi skulle hem...vi trodde hon smitit ut genom grinden och sprang runt som dårar och sökte efter henne överallt,,,vi gick även över till Restaurang Loopen för någon hade tipsat om att hon fanns där.
Efter en bra stund går Vickis till vår båt och kollar för säkerhets skull.
Min stackars Älskling satt i ruffen helt själv och väntade på att få bli utsläppt, hon såg ut som ett levande frågetecken.
Jag hade stängt dörren och lagt över kapellet och gått därifrån...
Stackars liten...Klantiga jag...

Båtäventyren fortsätter förmodligen imorgon...











Inga kommentarer: