torsdag 4 november 2010

Vinterstövelsjakt i Norge


Världens bästa vinterstövlar EVER är de fantastiska Timberland Mukluk FTW.
Finns inga bättre i det vinterklimatet vi har.
Problemet är nu bara att jag försöker få tag på ett par vita i skinn. Vickis har vuxit ur sina.
Jag har ett par brun/svarta och har aldrig frusit i de. Vattentäta är de också.
Finns bara benvita i ruggad "mocka" i Timberlandbutikerna här i stan. På NK fanns det i brun mocka också.
Mocka är ju inte sådär jättepraktiskt tänker man då...men tydligen så är den såpass ok så den är som skinn...vätskan flyter av liksom.

I Norge finns de vita minsann. Problemet är bara att de inte skickar utanför Norges gränser så nu tog jag kontalt med min kära svåger Kenta eftersom han jobbar mycket med Norge.

YES !!! Han ringde alldeles nyss och jag får buda de till hans kollega i Oslo och sedan ser han till att de kommer till Sverige. Tack snälla NOOOOOOOOOOOOOOORMAN och KENTIS !!!
För dig som också vill beställa från Norge, här kommer Timberlandlänken :

http://www.timberland.no/index.php?mapping=6

Inga kommentarer: